20.05.2024

אסירים

אבי אלפסי
צור קשר עם
אבי אלפסי

הכתבות הנצפות באתר

הרכב ועדת השחרורים מורה על שחרורו המוקדם של הנשיא לשעבר, משה קצב, מן המאסר אותו מרצה מזה כחמש שנים בגין ...
לכתבה המלאה >
ועדת השחרורים בבית סוהר צלמון מורה על שחרורו המוקדם של אסיר אמריקאי בעל אזרחות ישראלית, בכך שקובעת שימשיך ריצוי מאסרו ...
לכתבה המלאה >
בחודש שעבר, החליט הרכב ועדת השחרורים בראשותה של השופטת בדימוס שרה ברוש להמליץ על קציבת עונשם של שני אסירים שונים, ...
לכתבה המלאה >
לאחר חצי שנה ממועד דחיית הבקשה שהגיש האסיר לוועדה לשחרור אסירים להקדמת מועד שחרורו, הגיש האסיר בקשה לדיון חוזר. הבקשה ...
לכתבה המלאה >
"בשביל תהליכים כאלה ושינויים מהותיים כפי שהאסיר עבר צריך להביע חרטה ולקיחת אחריות", כך טען עורך דינו של אסיר המבקש ...
לכתבה המלאה >
אסיר המרצה את מאסרו בן 13 השנים בגין עבירות מין בקטינים, עתר ליציאה לחופשה לקראת חג הפסח. לאחר ששב"ס החליט ...
לכתבה המלאה >
אסיר בטחוני שריצה את מרבית העונש שנגזר עליו הגיש לוועדת השחרורים בקשה לשחרור מוקדם בטענה כי הוא מתחרט על מעשיו. ...
לכתבה המלאה >
לאחר שהוועדה לשחרור האסיר דחתה את בקשתו לשחרור על תנאי של הנשיא לשעבר, משה קצב, עתר קצב לבית המשפט המחוזי ...
לכתבה המלאה >
לאחר שריצה שנה ממאסרו, החליט האסיר להגיש עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים בבקשה לאפשר לו להכניס מכשיר פלייסטיישן אל תוככי ...
לכתבה המלאה >

עצות זהב למועמד למאסר

מאסר בבית סוהר היא תקופה קשה בחייו של מי שנידון למאסר, לו ולמשפחתו, ובוודאי כאשר מדובר במאסר ראשון. ברשימה זו ננסה לתת מספר עצות משפטיות וכלליות לאסיר ולמשפחתו.

פורסם ב: 09:07 | 21.10.2016
כותב המאמר: עו"ד אבי אלפסי
עצות זהב למועמד למאסר

 מיון מוקדם למאסר :

אם תחילת ריצוי המאסר נדחתה על ידי בית המשפט, רצוי לבצע מיון מוקדם בשרות בתי הסוהר, המתבצע טרם הכניסה למאסר. הדבר מאפשר לעבור את תהליכי האבחון והמיון עוד טרם המאסר ולקבל שיבוץ לגבי מקום המאסר מבעוד מועד, כך שההתייצבות למאסר נעשית ישירות לבית הסוהר ללא המעבר הלא נעים בבית מעצר ותהליך מיון שעלול להיות כשבוע ימים.

הישרדות בתקופת המאסר:

מאסר משמעו אובדן החירות, חיים בתנאים פיסיים לא נוחים אבל לא אובדן כבוד האדם וצלם אנוש. לאחר תקופת התאקלמות ולימוד הכללים והסביבה בכלא, מצא את הדרך שלא לפגוע בכבודם של אסירים אחרים ולשמור על כבודך. זהו העקרון המנחה להישרדות בבית הסוהר.

אין רשימת מכולת כיצד לעשות כך, אך מרבית המדריכים בעניין זה – הן של אסירים לשעבר, למשל ב"מדריך האופנובנק להישרדות בכלא" המופיע באינטרנט והן של סוהרים לשעבר (לרבות כאלה המציעים קורסים) מעלים מספר הצעות: לא להתנשא על אחרים ולהיות שותף במטלות האסירים בתא ובאגף בו הינך שוהה. לא ליזום שיתוף פעולה עם הקמ"ן או שלטונות הכלא כנגד אסיר אחר אלא אם כן הדבר מחויב בחוק. להשתדל לא להשאיל או ללוות מאסיר אחר, ואף לא לקבל טובה מאסיר אחר בסגנון של קבלת חסות מצידו, שכן הדבר עלול ליצור מחויבות קיצוניות ובמילים אחרות עדיף להיות אסיר ולא "אסיר תודה".

חינוך ושיקום במסגרת המאסר:

רצוי לנצל את הזמן הרב העומד לרשותך על מנת לעצב את העתיד לעתיד טוב יותר. השתתפות בתוכניות חינוך והעשרה וכן בתוכניות שיקום עשויה לסייע בטווח הארוך עם השחרור מהכלא וגם בטווח הקצר בכך שהדבר יקדם אפשרות של קיצור תקופת המאסר.

אולם לא כדאי ליישם את הנלמד בשיעורי החינוך על כל דבר ותמיד, אלא בצורה מושכלת. על מנת להבהיר העניין, יובא סיפור בו השמות הם בדויים ואולי גם הסיפור עצמו בדוי. מעשה שהיה כך היה: האסיר דמיטרי בן זכאי בחר ללמוד תורת המוסר דרך האוניברסיטה הפתוחה. במהלך הקורס למד דמיטרי על דטרמיניזם, תפיסה לפיה כל הדברים והאירועים בעולם קבועים מראש, אין דברים שרירותיים ואין חופש רצון. התפיסה הזו מצאה חן בעיניו והוא השקיע לימוד רב בנושא. לימים, הסתבך דמיטרי בתקיפת סוהר והובא לדין בפני כבוד השופט גורלי. דמיטרי בן זכאי אמר לשופט כי הוא "מודה בעובדות אך לא באשמה" וטען כי העולם הוא דטרמיניסטי, הכל קבוע מראש כולל זה שיתקוף את הסוהר ולא הייתה לו בחירה חופשית שלא לעשות כך. לכן טען דמיטרי כי הוא זכאי. השופט גורלי גזר על דמיטרי שישה חודשי מאסר ונימק זאת בכך שגם גזר הדין הוא חלק מהעולם הדטרמיניסטי ושאין לו בחירה חופשית לגזור אחרת.

תעסוקה במסגרת המאסר:

רצוי להשתלב בתעסוקה במסגרת השהייה בכלא. הדבר מהווה חלק משיקום האסיר, מאפשר הכנסה כספית לאסיר ותורם להשתלבותו בקהילה עם השחרור.

זכויות האסיר ועתירה לבית משפט :

תוך זמן קצר כל אסיר יודע את זכויות האסיר, מעורך דין המייצג אותו או מאסירים וותיקים או מקריאת הפוסטר "דע את זכויותיך" התלוי בפרוזדור הכלא (אלא אם כן הוא נצבע בלבן או כוסה בקרמיקה בשיפוץ החודשי).

במקרה של פגיעה או העדר מענה הולם על ידי בית הסוהר – ישנה אפשרות לפנות בעתירה לבית המשפט המחוזי בכל עניין : יציאה לחופשות רגילות או מיוחדות לאירועים משפחתיים, אי קיצור מאסר, העדר מענה רפואי, ביקורים על ידי המשפחה, תנאים פיסיים לא הולמים במאסר, אי הספקת צרכים מיוחדים ועוד. אולם צריך לזכור כי בבית הסוהר חלק רב מהזכויות אינן זכויות מוקנות או מחויבות בכל מקרה אלא חלקן הן הטבות שתלויות בהתנהגות האסיר. לכן רצוי להקפיד על נוהלי המשמעת בבית הסוהר, דבר שנלקח בחשבון במיוחד בשאלת קיצור המאסר.

על העתירה להיות מוגשת לבית המשפט המחוזי שבתחומו נמצא בית הסוהר, באמצעות מפקד האגף והיא כרוכה בתשלום אגרה.

במקרה של חשד לעבירה כלפי האסיר על ידי סוהר – יש לפנות בתלונה ליחידה הארצית לחקירות סוהרים (יאח"ס). תלונות ניתן להגיש גם לנציב תלונות הציבור ולמבקר המשרד לביטחון פנים.

אין לראות בדברים אלו ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי אישי פרטני.

 

פורטל קרימינלי לא משאיר תגובות גזעניות , מסיתות ומפלות
תגובות (0 תגובות)
הוסף תגובה

מצא עורך דין פלילי

מצא
הצג הכל >
הצג עוד >

עורכי דין פלילי

עו"ד אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

עו"ד משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

עו"ד אנג'ליקה סדיקוב

מתמחה במשפט פלילי, אסירים ותעבורה
לעמוד עו"ד

יעוץ אישי בתחום אסירים

מלא פרטים ועו”ד יחזור אליך

מדורי פורום פלילי

עורכי דין פלילי

אנג'ליקה סדיקוב

מתמחה במשפט פלילי, אסירים ותעבורה
לעמוד עו"ד

אסף גונן

עורך דין פלילי
לעמוד עו"ד

אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

בנימין בן נתן

משרד עורכי דין פלילי
לעמוד עו"ד

סיוון חיימוב

התמחות במשפט פלילי
לעמוד עו"ד

משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד
back --> -->