גזר דין בתאונת הדרכים בה נהרגה החיילת נופר פטוש
נגד הנאשם הוגש כתב אישום המייחס לו עבירות של גרימת מוות ברשלנות, נהיגה בחוסר זהירות וברשלנות, נהיגה במהירות שלא בהתאם לתנאי הדרך וגרימת נזק לאדם ולרכוש.
על פי הנטען בכתב האישום ביום 26.11.2015, סמוך לשעה 11:30 נהג הנאשם באוטובוס מכיוון ירושלים לכיוון בסיס צה"ל בהר "בעל חצור". האוטובוס הסיע 38 חיילים ביניהם גם המנוחה. בהגיעו לק"מ ה- 22 בדרך, סמוך לשעה 12:00 בצהריים, הבחין הנאשם כי הכביש בכיוון נסיעתו פונה בעקומה שמאלה ולאחריה עלייה. לקראת העלייה בעקומה, האיץ הנאשם את מהירות נסיעתו ונכנס אל העקומה במהירות שלא פחתה מ- 85 קמ"ש. הנאשם האיץ את המהירות על מנת שהאוטובוס יצבור כח מספיק לעלות בעלייה. עם כניסת האוטובוס לעקומה, וכתוצאה מהמהירות הגבוהה, סטה האוטובוס מנתיב נסיעתו אל עבר השול הימני, נצמד למעקה הבטיחות והתחכך בו כ- 25 מטרים. לאחר מכן התהפך האוטובוס על צדו הימני מעבר למעקה הבטיחות, המשיך בגלגול נוסף על גגו, ובסופו של דבר נעצר על צדו השמאלי מימין הדרך.
כתוצאה מההתהפכות יצאו ממקומם חלק מחלונות האוטובוס ובהם גם פתח חירום המצוי בגג האוטובוס. במהלך ההתהפכות הוטחה המנוחה דרך פתח הגג ונהרגה. בעקבות התאונה נפגעו כל יתר נוסעי האוטובוס, ובהם גם הנאשם, הם פונו לבתי החולים בירושלים ונזקקו לטיפול רפואי כשהם סובלים מחבלות שונות ובין היתר משברים, פציעות ופגיעות פנימיות, אשר אף הצריכו אשפוז של כמה מהם.
הצדדים הגיעו להסדר טיעון לפיו הנאשם יודה בעובדות כתב האישום המתוקן ויורשע בעבירות המיוחסות לו. הוסכם כי הנאשם ישלח לשירות המבחן לשם קבלת תסקיר בטרם שמיעת הטיעונים לעונש. עוד הוסכם כי הצדדים יהיו חופשיים בטיעוניהם והמאשימה תטען לעונש מאסר בפועל.
שירות המבחן התרשם לחיוב מהנאשם ובסופו של יום, המליץ כי באם יוטל על הנאשם עונש מאסר הוא ירוצה בעבודות שירות לפרק זמן מקסימלי של 6 חודשים.
לגבי מתחם העונש הראוי, טוען ב"כ המאשימה כי הוא נע בין 18 עד 36 חודשי מאסר בפועל. לטענתו, מדובר ברשלנות גבוהה אולם יש לתת משקל לנסיבותיו האישיות של הנאשם ולהשית עליו עונש המצוי ברף הנמוך של המתחם, קרי 18 חודשי מאסר בפועל. מנגד, ב"כ הנאשם טען כי מדובר בנסיבות המצביעות על רשלנות המצויה ברף הנמוך, והפנה לפסיקה בה בית המשפט הסתפק בהטלת עונש מאסר בעבודות שירות ואף פסק דין בו בית המשפט הסתפק בהטלת של"צ.
לאחר שבית המשפט שקל את טיעוני הצדדים, עיין בפסיקה הנוהגת, הוא הגיע למסקנה כי מתחם העונש ההולם נע בין 12 ועד 36 חודשי מאסר בפועל. בית המשפט מסכים עם עמדת המאשימה כי יש להעמיד את עונשו של הנאשם ברף הנמוך של המתחם, אך לא בתחתיתו, ועל כן, בשקלול כל השיקולים, הוא קובע כי יש למקם את העונש הראוי לנאשם על 18 חודשי מאסר בפועל.
באשר לפסילה, בית המשפט קובע כי תוצאות התאונה הטראגיות והצורך בהרתעת הרבים והשמירה על ציבור המשתמשים בדרך, מחייבים הטלת פסילה לתקופה ארוכה וענישה מותנית צופה פני עתיד בדמות מאסר על תנאי ארוך ומרתיע, וכי לשיטתו העובדה שרישיונו של הנאשם מהווה מקור פרנסה אינו מצדיק הטלת פסילה לתקופה קצרה, ועל כן משית על הנאשם פסילה מלהחזיק ברישיון נהיגה לתקופה של 10 שנים (גמ"ר 10419-06-16).
הצהרה משפטית: האמור בכתבה/מאמר זה הינו לידיעה כללית בלבד ואינו תחליף ליעוץ אישי פרטני עם עו"ד והאמור בו אינו יעוץ של עו"ד, האמור באתר זה הינו לידיעה כללית בלבד ואינו בא במקום יעוץ אישי פרטני עם עו"ד והאמור בו אינו יעוץ של עו"ד, עורכי הדין המפורסמים באתר הינם עורכי דין פרטיים ולהם האחריות הבלעדית על איכות הייצוג ואין בהצגתם באתר משום מתן המלצה עליהם. הנהלת האתר עושה מאמצים בניסיון לאתר בעלי זכויות על תמונות וסרטונים, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר